Tanulás felnőttként? Lehetséges!
Érdekességek és árnyoldalak
Úgy tartják, az élet maga a tanulás. A sírig tartó tanulás azonban megterhelő lehet! Felnőttként tanulni sok szempontból egyszerűbb és olykor hatékonyabb is, mint gyermekként. Azonban akadnak a felnőtt tanulókra jellemzőbb nehézségek is a tanulás során.
A felnőtt tanuló eredményekre vágyik
Felnőttként akkor vagyunk hajlandók a tanulásra, ha látványos eredménnyel kecsegtet az adott kurzus. Míg a gyermekek elfogadják, hogy nekik „dolguk” a tanulás, a felnőttek jobban átgondolják, hogy mire szánnak időt a mindennapjaikban.
Miért éri meg az agyat fejleszteni? Mert mérhető, látványos és maradandó eredményt érhetünk el!
A BrainRx agytréning programmal a változás minden életterületre kihat! Akár a munkában szeretnénk sikeresebben teljesíteni, akár az otthoni teendőinket szeretnénk hatékonyabban megszervezni, az agytréning felszámolja a kognitív kulcsképességek működési zavaraiból származó kellemetlen tüneteket! Olvassa el felnőtt tanulóink élménybeszámolóját: Tibor története, Miklós története.
A felnőtt tanuló céltudatos és kitartó
Felnőttként talán nehezebb elhatározni, hogy tanulásra adjuk a fejünket. Ugyanakkor ha megszületik a döntés, céltudatosan és kitartóan tudjuk végezni a kapott feladatokat. Segíthetünk a tanulási folyamat felgyorsításában azzal, ha látható helyre felírjuk a tanulástól várt eredményeket, a végső célokat!
Ne féljünk kérdezni! Ha átlátjuk egy feladat jelentőségét, értjük a tanulási terv menetét, sokkal könnyebben motiválhatjuk magunkat a tanulásra. Nyugodtan beszéljük át trénerünkkel, mentorunkkal a tanulással kapcsolatos kérdéseinket, dilemmáinkat és szerezzünk ezáltal belső motivációt a folytatáshoz.
Építhetünk a korábbi tudásunkra
Felnőttként élettapasztalatunkból rengeteget meríthetünk! Ha csoportos fejlesztést választunk, használjuk ki a lehetőséget az ismerkedésre. Csoporttársaink élettapasztalatából meríthetünk új tanulási stratégiákat, de akár szakterületek közötti összeköttetéseket is tanulhatunk.
Az egyéni tanulás során is könnyebben megjegyzünk olyan információkat, amelyeket meglévő tudásunkhoz kapcsolunk. Mindig keressük az összefüggéseket, vizsgáljuk a kapcsolatokat korábbi tapasztalataink és az új tananyag között!
Számolnunk kell a „felnőtt problémákkal”
A felnőtt tanuló nehezebb helyzetben van szabadidő tekintetében. A tanulásra fordítható ideje ugyanis limitált, ráadásul akár hirtelen lecsökkenhet. A munka és a család körüli feladatok mellett felmerülhetnek sürgősen orvosolandó problémák. Tanuljuk meg hatékonyan beosztani az időnket! Vezessünk határidőnaplót és feladatainkról írjunk listákat. A tanulásra szánt időt egyértelműen különítsük el, ezzel is megtisztelve a tanulást és önmagunkat.
Szerintünk érdemes belevágni! Az agyi plaszticitásnak köszönhetően bármilyen életkorban lehetséges a fejlődés. Ráadásul azok az idegpályák, amelyek rendszeresen aktiválódnak, az életkor előrehaladtával is képesek a hatékony működésre. Minél többet tanulunk, minél több összefüggést látunk át, annál frissebbek maradunk akár idős korunkra is!

