Agytréning és autizmus – megoldást jelenthet a mindennapokban?

Autizmus és agytréning

Agytréning és autizmus – megoldást jelenthet a mindennapokban?

Az autizmusról nem elég beszélni, nem elég a tudatosítás, az autizmussal élőknek elfogadásra van szüksége! Április másodika az autizmus világnapja. Éppen ezért áprilisban sok szakember – köztük a Gem Tanulási Központ – és autizmussal élő személyek is igyekeznek minél több ismeretet átadni, hogy a mindennapokban több legyen a megértő, elfogadó reakció a különleges igényekre.

Az agytréning program eredményei

A Gem Tanulási Központban alkalmazott BrainRx program a Gibson Institute amerikai kutatásain alapuló, magyarul és számos egyéb nyelven igénybe vehető agytréning program. Az amerikai tudományos kutatások során több, mint 1000 autizmussal élő személy eredményeit vizsgálták az agytréning program elvégzése előtt és a befejezése után. Átlagosan 3,2 éves fejlődést figyeltek meg a kognitív képességekben. A legmagasabb értéke pedig 4,5 év volt az auditív feldolgozási képességben! A vizsgált 4 és 17 év közötti gyermekek átlagos életkora 10,5 év volt, míg a vizsgálatban résztvevő felnőttek 18 és 63 év közöttiek voltak, a felnőtt átlagéletkor pedig 22,6 év volt.

Az Autizmus Spektrum Zavarral vagy Asperger Szindrómával diagnosztizált tanulók szülei arról számoltak be, hogy az agytréning program elvégzése után a gyermekük nyitottabb lett a kortársakkal való közös tevékenységre, magabiztosabban viselkedtek társaságban és javult az iskolai teljesítményük is! A legnagyobb fejlődést az olvasás, a szövegértés és a memória javulása jelentette számukra a mindennapokban.

Mik a kognitív képességek, amikre hat az agytréning?

Az autizmus tesztek célja a lehető legpontosabb diagnózis felállítása. A Gem Tanulási Központban azonban a kognitív képességeket felmérő Gibson-tesztet alkalmazzuk. A kognitív képességek azok a készségek, amelyek a tanuláshoz és a gondolkodáshoz szükségesek, úgy mint a figyelem, az auditív feldolgozás, a logikus gondolkodás, a memória, a feldolgozási sebesség és a vizuális feldolgozás. A BrainRx agytréning programmal mind a 8 kulcs kognitív képesség fejlesztése lehetséges! A Gibson-teszt megmutatja a tanulási nehézségek és viselkedési problémák konkrét okát. A teszt kiértékelése után személyre szabott, teljesen egyedi agytréning programot állítunk össze olyan kognitív készségfejlesztő feladatokból, amelyek célzottan fejlesztik a megfelelő területeket. Az autizmus tüneteinek gyökerét keressük és célzottan segítünk!

Miért nem elég a korrepetálás?

A korrepetálás konkrét tárgyi tananyag átadására alkalmas. Ha a tanuló – például betegség miatt – hetekig kimarad az iskolából, de korábban jól teljesített az adott tantárgyból, akkor számára a korrepetálás a megoldás. A tananyag a korábban már megtanult anyaghoz kapcsolódik és a tanuló „behozza a lemaradást”.
Azonban tanulási nehézségek, ismétlődő iskolai kudarcok esetében nem elég a korrepetálás! Ha a tanulás folyamata nem működik megfelelően, akkor nem elég a tárgyi anyagot sulykolni a tanulónak! A BrainRx agytréning program azokat a készségeket fejleszti, amelyek szükségesek a hatékony tanuláshoz. Az agytréning segít a tanulási folyamat javításában, sikerélményt és önbizalmat ad a tanulónak. A program során tantárgyaktól független feladatokon keresztül fejlesztjük a tanulóinkat, az eredmények pedig minden iskolai tárgyra és az élet egyéb területeire is kihatnak!

Az agytréning után szükséges lehet korrepetálás segítségével elismételni a korábbi tananyagot, hogy az újonnan tanult tanulási módszerekkel és technikákkal sikeresen elsajátítsa azokat a tanuló. Szülőként fontos átlátni a korrepetálás és a kognitív fejlesztés, az agytréning közötti különbséget és a különböző programokat megfelelő kombinációban, megfelelő időben alkalmazni a gyermek sikeres iskolás évei érdekében.