Az ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) egy olyan neurológiai rendellenesség, amely jellemzően a figyelemhiány, a halogatás és a hiperaktivitás tüneteivel jár. Az ADHD-vel élő személyek gyakran küzdenek az érzelmi szabályozással, ami kihívást jelenthet a mindennapi életben és a kapcsolataikban. Ebben a blogbejegyzésben az integrált megközelítés fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet, ami a valóságban annyit jelent, hogy a tünetek kezelésére szolgáló stratégiák eszköztárát kell összeállítani. Vagyis, ha az egyik eszköz nem segít, egy másik talán segíthet!
Íme néhány lehetőség, amelyet érdemes lehet megfontolni:
Az ADHD megértése: Meglepő, hogy az ADHD milyen sokféleképpen játszik szerepet a mindennapi életben, ezért is olyan fontos, hogy felfrissítse tudását erről az összetett állapotról! Szerezzen be egy témával kapcsolatos könyvet vagy jelentkezzen webinárra – a lényeg az edukáció. Könnyebb megoldást találni, ha pontosan tudjuk mi miért történik.
Gyógyszeres kezelés: Az ADHD kezelése során, a gyógyszeres kezelés gyakori beszédtéma. Sok ember számára valóban megoldást jelenthet, azonban ez egy olyan terület, ahol a megfelelő szakember kiválasztása kulcsfontosságú.
Terápia: Gyerekek, tinédzserek és felnőttek számára is rendkívül hasznos lehet az alacsony önértékelés és az ezzel járó szorongások leküzdésében a kognitív viselkedésterápia.
Az életmódbeli tényezők kezelése: A megfelelő alvás, a helyes táplálkozás és a rendszeres testmozgás mind-mind hozzájárulhatnak e rendellenesség egyes tüneteinek kezeléséhez.
Az agytréning ereje
Egy másik megfontolandó lehetőség a BrainRx agytréning! A Gem Tanulási Központnál segítünk a tanulóknak megcélozni és csiszolni kognitív képességeiket, beleértve a munkamemóriát és a fókuszt – olyan képességeket, amelyeket az ADHD befolyásol. Kizárólag egyéni tréning történik egy személyes tréner segítségével, interaktív bizalmi viszonyban.
Íme, miért érdemes megfontolni a BrainRx agytréninget:
Struktúra kialakítása: Az ADHD-val élők számára a rutin és a struktúra nagyszerű módja lehet annak, hogy egyfajta stabilitást tapasztaljanak meg az életükben. A rendszeres, strukturált foglalkozásokkal pontosan ezt építjük ki tanulóink számára.
Közvetlen visszajelzés és támogatás: A visszajelzés és a bátorítás rendkívül motiváló lehet bárki számára – de különösen az ADHD-val küzdő tanulók számára, hiszen sok esetben nagyon alacsony önértékeléssel rendelkeznek. Trénereink mindig a befektetett munkát értékelik, azaz hibázni ér! 🙂 A lényeg, hogy újra és újra megpróbálják, így a siker sem marad el.
Gamification: A tanulás játékos megközelítése nagyszerű módja annak, hogy az ADHD-s tanulók valóban elköteleződjenek. A játékos gyakorlatok segítségével kihívást és izgalmat jelentünk számukra, így szórakoztató módon fejlődnek az agytréning során.