Kutatás

Mediált szolilokvia (Mediated Soliloquy)

Klinikánk szakmai vezetője és munkatársai 2010 és 2012 között vettek részt egy Reuven Feuerstein professzor által kezdeményezett nemzetközi kutatásban, amelynek a célja az volt, hogy tudományos igénnyel leírják a mediált szolilokviának nevezett nyelvi terápiát, amelynek célja az, hogy a nem vagy csak nagyon gyengén beszélő gyermekeket hozzásegítsük egy magasabb színvonalú beszédértéshez és önkifejezéshez.

A kutatás eredményeként 2013-ban a Teachers Columbia Press, New York  gondozásában egy angol nyelvű könyv is született, amelyet Klinikánk szakmai vezetője, Dr. Bohács Krisztina társszerzőként jegyez. A könyv több, a budapesti Klinikánkon kezelt gyermek esettanulmányát is tartalmazza.

 

Feuerstein IE BASIC kutatás 2011-13

Klinikánk szakmai vezetője irányításával 2011-2013 között egy nagyon izgalmas kutatás zajlott intézményünkben. Ebben a kétéves időszakban a klinikánkon kezelt gyermekek közül 15 olyan kisgyermeket választottunk ki, akik komolyabb kognitív problémákkal, értelmi elmaradással küzdöttek. Közülük nem egyet hagyományosan középsúlyos értelmi fogyatékosnak diagnosztizáltak. Ezek a gyermekek két éven keresztül részesültek intenzív kognitív (Feuerstein IE Basic) terápiában klinikánkon. A terápiás időszak alatt a gyermekek kognitív-tanulási képességeinek változását szigorú teszteléssel követtük nyomon, s dokumentáltuk.

A kutatás során rögzített vizsgálatok nagyszerű, egyes gyermekek esetében világszínvonalú eredményeiből született szakmai vezetőnk angol nyelvű PhD doktori értekezése. Az értekezést Dr. Bohács Krisztina a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetében ’Summa cum laude’ minősítéssel védte meg. A dolgozat magyar és angol nyelvű összefoglalója itt olvasható: http://www.doktori.hu/index.php?menuid=193&vid=13416

 

Concept Teaching Method

Az EGT/ Norvég Civil Támogatási Alap támogatásával Alapítványunk 2015. október 15-től 2016. október 31-ig egy nagyszabású projekt megvalósításába kezdett. Erről itt olvashatnak részletesen. A projekt lényeges eleme ugyanakkor egy kutatás, amely a norvég Magne Nyborg fogalmi tanulást és gondolkodást elősegítő terápiás módszerének hatékonyságát méri négy óvodai és két iskolai, első osztályos csoportban (kontroll csoportok bevonásával). A kutatás 2015 júniusában zárul, az eredményeit szakmai folyóiratokban fogjuk publikálni.


 

 
Levél küldése Facebook

+36 30 848 9189
+36 30 826 6515

1106 Budapest,
Örs vezér tere 25/A.